.

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE&HER TÜRK ASKER DOĞAR

17 Aralık 2010 Cuma

BUGÜN...

    
     Ufaklığın Yerli Malı kutlaması vardı sınıfda. Sabahdan hazırladığım poğaça ve kurabiyeleri alıp saat 10.30 gibi okula gittim. Giderkende bir yandan dua ettim; ''İnşaallah Hocanım benim sınıfta kalmama izin veriiiirr!''
    Ve sınıftayım...
Çocukların önünde abur cubur, genelde patlamış mısır ve meyve. Ya insan pasta börek koyar değil mi? ne üşengeç bu kadın milleti (bazıları:))
Övünmek gibi olmasın sabah 6 da kalktım ve 8 ile 10 arası bunlarla uğraştım. Bu aralar nedense hep bunlarla uğraşır oldum ve iki haftalık rejim bozulduuuu:))
     Geçen haftalarda canım babacım öğretmen okulunda birlikte okuduğu arkadaşlarını eve davet etmişti. Bende annecik yorulmasın hem de babama jest olsun diye tüm ikramlarını ben yaptım. Ve tüm akşam bir yandan çay servisi yaparken bir yandan da emekli öğretmenlerin anılarını ağzım açık bir biçimde dinledim.
Ben dinledim, ben mest oldum. Seviyorum öğretmenleri napayım:)
     Bugünde sınıfa girer girmez derin bir nefes aldım. Tek tek baktım afacanlara, götürmüş olduklarımı tek tek ellerimle dağıttım.
Hep beni öğretmen sanırlar ya! bu kez ben kendimi öğretmen sandım:)
     Sonraki kalan bir saat için öğretmen kalabilirsin deyince havalara uçtu Newbahar:)
İşte o an çocuk oldum...
Oturdum en arka sıraya, kaptırdım kendimi anlatılan derse:)
Zaman zaman katılmadan yapamadım, ben katıldım öğretmen ve öğrenciler güldü:)
Ders hiç bitmesin istedim...
     Öğretmenlik!
Gerçekten kutsal ve özel. Öğretmen olabilir miydim? Öğretmen olmalı mıdım?...

Olamazdım! Olmalıydım!...

Bilmiyorum, yol öğretmenlik yolu değildi. Zekam öğretmen zekası değildi, o yoğun tempo bana göre değildi.

Neyse, güzel bir gündü.

Çocuklar yerli mallarının kullanılmadığı dünyalarına dağıldılar daha sonra.

11 yorum:

  1. Veliiiim olur musun be ablacık?
    Çok isterdim,hem çocuğunu okutmayı,hem de öğretmen arkadaşım olarak seninle bol bol sohbet edebilmeyi...
    Eeee aklına ben de geldim mi o sırada otururken:))
    İşte o sınıfta çocuk gibi ordan oraya koşturan benim:))Ben bile hızıma yetişemiyorum...

    YanıtlaSil
  2. Bu öğretmen çocukları hep aynılar:-)
    Ellerine sağlık. Ammmaaaa; sölemesi ayıp ben de perşembe akşamı işten gelir gelmez Zeynebin kutlaması için bloglarda çok özendiğim zencefilli-tarçınlı-sultaniye üzümlü 3 tepsi kurabiye yapıp yolladım. Zeynep "en önce benim kurabiyelerim bitti anne, süpersin!" dedi gelince, sevindirik oldum. Lakin en çok gelen içecek Coka cola olmuş, güldüm:-)
    öptümmm

    YanıtlaSil
  3. Ezgiiimmmm...
    Öğretmen olarak aynı okulda görev yapsaydık bu kadar sever miydik acep birbirimizi ve ya bu kadar iyi tanırmıydık:)
    Sen aklıma gelmez misin? geldin elbet. Seni elinde kitapla ders anlatırken düşündüm. Ses tonunu hayal ettim...

    Ecehan, dostum az övüngeçlik yapmışsın kurabiyeler konusunda :))
    İyi bari ikimizde anlıyoruz be bu pasta börek işinden.
    Bizim öğretmende en son MİLKA ları dağıtırken ''bi poz verin Hocanım, yerli malında milka dağıtan öğretmen diye face'e koyayım'' dedim:))

    Koydum gördün mü:)

    YanıtlaSil
  4. Hoşca,çocukça,samimice....

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar tanıdık geldi yazdıkların; yerli malı haftası, bozulan rejimler ve öğretmen anıları... Bence yanılıyorsun pek tabi öğretmen olabilirdin çünki içinde o aşk varmış senin. Bana sorsan ben de şu an için buna pişmanım.
    Kutlu olsun çocukların yerli malı haftası!!!

    YanıtlaSil
  6. Her anne bir öğretmendir aslında. Sen zaten bir öğretmensin hem de en güzelinden.

    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  7. Eskiden yerli malı haftasında fındık fıstık,leblebi ülkemizde yetişen ürünleri götürürdük..şimdi milka dağıtan öğretmeni gözümde canlandırdım...ilginç
    Anneler zaten baş öğretmendir newbaharcığım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. sayfa açılınca çalan radyo bahar

    köyümüzün adını taşıyan bir sayfa düzenlemesi yapıyorum o esnada sayfamda deneme yapmıştım onuda iptal etmeyi unuttum uyarın için teşekkürler bahar

    birde senden ricam

    http://akpinar19.blogspot.com/

    bir göz atıp fikirlerini bildirirsen sevinirim

    YanıtlaSil
  9. Newbahar'cığım sana öğretmenilik çok yakışırdı.Olabilirdin,geç kalmış sayılmazsın hala olabilirsin.Yeter ki iste,hiçbirşey için geç değil.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. seyyarların olmadığı bir dünyadayız bahar böyle günlerde bizler dostlarımızın ve arkadaşlarımızın bir resim yada monitördeki fotoğraf kadar uzağında olamıyorsak işte o zaman ... gerisini söylemek istemiyorum..

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Newbahar,
    Yazın beni yıllar öncesine götürdü. Çocukların okullarına yaptığım pastaları, börekleriyıllarca taşımıştım. Öğretmendim,ama veli olmak bambaşka bir heyecandı. En çok şekilli pasyayı severlerdi. Mutlu olurdum.

    Öğretmenliğe gelince dünyanın en güzel mesleklerinden biri. Yıllarca yaptım doyamadım,hala çok özlüyorum. Çok iyi bir öğretmen olabilirdin bence. Çünkü öğretmenlik sevgi mesleği her şeyden önce.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil